БАҚ үшін
ақпарат
(МӘМС енгізу мерзімдері ағымдағы заңнамаға сәйкес көрсетілген)
МІНДЕТТІ ӘЛЕУМЕТТІК МЕДИЦИНАЛЫҚ САҚТАНДЫРУДЫ
ЕНГІЗУ
ДЕНСАУЛЫҚ САҚТАУ ЖҤЙЕСІНІҢ НЕГІЗГІ МӘСЕЛЕЛЕРІ
Жаңа және тиімді денсаулық сақтау жҥйесін қҧру, бҧрыннан
қарастырылуда. Әлеуметтік медициналық сақтандыру жҥйесін енгізуге
мынандай қиындықтардың туындауынан алып келді: денсаулық сақтау
саласындағы ынтымақтастықтың және жҧмыс берушілердің жоқтығы, қаржы
жҥйесінің тҧрақсыздығы, және қҧрылымы мен кӛрсетілетін медициналық
кӛмектің тиімділігі аздылығынан.
Денсаулық сақтау саласындағы азаматтар мен жҧмыс берушілердің
ынтымақтастығының жоқтығының салдарынан денсаулық сақтау тек
мемлекеттің ауыртпалығы болып табылады, ал азаматтар ҥшін тек
тҧтынушылық кӛзқарас қалыптасты.
Осылайша, мысалыға айта кетсек, диспансерлік науқастардың
қҧрылымында - 2,2 млн адам(немесе 44,9%), оның ішінде қан айналымы
жҥйесі (37,3%), қант диабеті (7,6%). Ӛңделген жағдайларда және БСК
қҧрылымы 16% қҧрады, ал олар бойынша шығыстар 2015 жылғы есеп
бойынша немесе тӛленген жалпы сомасының 34% қҧрады. ауруы бар
адамдар болып табылады. және Ӛңделген жағдайларда және БСК - 39%
ӛлім-жітім.
Қазіргі уақытта, денсаулық сақтау жҥйесі қаржылық тҧрақты емес
болып табылады және жеткілікті тиімді емес, сондықтан қазір стационарлық
кӛмек шығындарын жоғары қарастарып жатыр, ал ЭЫДҦ елдерінде бҧл
кӛрсеткіш 34% -ды қҧрайды.
Сонымен қатар, бҥгін біз медициналық ҧйымдардың тиімділігінің
тӛмендігінен, әлсіз тарифтік саясат және қаражатты әділ жҧмсамаудан
қҧралып жатқан медициналық ҧйымдарды басқарудың тиімсіз тҧстарын
байқап отырмыз.
Сондықтан, ғимараттардың шамамен 65% 30 жылдан астам жҧмыс
істейді, ал медициналық техниканың орташа тозуы - 35%. Тиісінше жоғары
капитал және операциялық шығындар айтарлықтай нәтижелерге қол
жеткізуге ықпал етуі байқалады.
Сонымен қатар, ҥлкен шығындар мен амортизациялық кҥрделі
аударымдар ескермейтін, медициналық және IT технологияны пайдалану
шығындарын және қаржылық қызметтердің қҧнына есебінсіз шығындарға
сәйкес келмейтін тариф қҧрылымы пайда болды.
Кӛріп отырғанымыздай, қолданыстағы негізгі мәселелер денсаулық
сақтау жҥйесі моделін қайтадан қарастыруды талап етеді және міндетті
әлеуметтік медициналық сақтандыру жҥйесіне кӛшу керектігін кӛрсетеді.
ДЕНСАУЛЫҚ САҚТАУДЫ ҚАРЖЫЛАНДЫРУДЫҢ
ХАЛЫҚАРАЛЫҚ ТӘЖІРИБЕСІ
Медицинаны қаржыландыру моделін Таңдау кезінде және
медициналық сақтандыру жҥйесін талдауда халықаралық тәжірибені
мониторингілеу бойынша ауқымды жҧмыстар жҥргізілді.
Бҧл тәжірибе қаржыландыру кӛзіне байланысты әлемде тӛрт негізгі
модельдер басым екенін кӛрсетті. Бҧл модельді 22 ел қолданады. Бҧл модель
медициналық кӛмекпен халықтың барлығын қамту ҥшін 54 елдерде
пайдаланылады.
1. Бюджеттік модель - жалпы салық қаражаттың негізгі кӛзі болып
табылады Тӛмен соңына модельдер. Бҧл модель 22 елде
пайдаланылады. Бҧл Ҧлыбритания, Австралия, Канада, Солтҥстік
Еуропа елдері болып табылады.
2. Әлеуметтік медициналық сақтандыру - қаржыландыру Жҧмыс
берушiнiң жарналары мен қызметкердің міндетті ынтымақтастық
сақтандыруна байланысты. Бҧл модель 30 елінде жҧмыс істейді. Ол
Германия, Франция, Жапония, Корея, және басқалары болып табылады.
3. Жеке медициналық сақтандыру - қаржыландыру жҧмыс берушілер
немесе қызметкерлер ерікті сақтандыру жарналары есебінен қҧрылады.
Бҧл модель АҚШ қолданылады.
4. Денсаулық жинақ шоты - жоғарыда модельдердің тҥрлі элементтерінің
тіркесімін пайдаланады. Бҧл жиынтық медициналық шоттар және
ерікті сақтандыру. Мҧндай модель Сингапур кӛруге болады.
Мемлекет кез келген моделде де халықтың әлеуметтік осал топтарына
медициналық қызмет кӛрсету ҥшін жауапты екенін айта кету керек.
ХАЛЫҚАРАЛЫҚ ТӘЖІРИБЕ
Халықаралық тәжірибе МӘМС жҥйелерінің ең қаржылай тҧрақты
модельдерінде келесілер бар болады деп болжайды:
Денсаулық сақтау қаржыландырудың жалпы кӛлемі ЖІӚ-нің кем
дегенде 5-8% қҧрайды;
Қызметкер мен жҧмыс берушi тӛлемдер ҥлесі елдің даму
деңгейіне байланысты ӛзгереді (Германияда еңбекті тӛлеу фондынан -
14,1%, Австрияда (фермерлер)- 6,5% -ға, (зейнеткерлер) 11% -ға дейін,
Францияда - 13,6%, Ресейде 5,1% -ға)
МӘМС жҥйелер ӛзін-ӛзі реттеу жоғары деңгейіне ие және барлық
әлеуметтік даму серіктестер басқаруға қатысады;
Қаржыландыру мемлекеттің, жҧмысберушілер мен
қызметкерлердің бірлесіп қамтамасыз етіледі;
Қаражатты жинақтау бір пулға жҥзеге асырылады;
Шынайы және теңгерімді тарифтік саясат бар – тарифтер
келіссӛздер арқылы белгіленеді және амортизациялық шығындарды
қамтиды;
Орындау бағытталған тӛлем қызметтерін, әдістерін қолданылады.
МӘМС ҚАЗАҚСТАНДЫҚ МОДЕЛІ
Қазақстан Орталық және Шығыс Еуропа елдерінде табысты тҥрде
жҥзеге асырылып келе жатқан және Дҥниежҥзілік денсаулық сақтау ҧйымы
ҧсынған Бірыңғай тӛлеуші ҥлгісімен жҧмыс істейтін болады. Бҧл модель бір-
тӛлеуші әлеуметтік әділеттілікті қамтамасыз етеді және бірнеше бәсекелес
міндетті сақтандыру қорларының моделінене астам артықшылықтары бар.
Бірыңғай тӛлеуші моделін артықшылықтарының арасында, сондай-ақ
келесілерді кӛруге болады:
медициналық кӛмектің бірыңғай пакеті және еліміздің әрбір
тҧрғынының оған тең қол жеткізе алуы
тӛмен әкімшілік шығындардың салдарынан жоғарғы тиімділік
барлық сақтандыру тәуекелдерін бір қорға жинақтау
халықтың қажеттіліктеріне байланысты формула негізінде
ӛңірлерге қаражатты толығырақ икемді етіп тарату
медициналық қызмет кӛрсетушілер келiсiм-шарт және тӛлеу ҥшін
бірыңғай ережелерді жасау
ҧлттық денсаулық сақтау саясатты іске асыру қҧралы ретінде
мемлекеттік монополия сақтау
МӘМС МАҚСАТЫ, ҚАҒИДАТТАРЫ МЕН МІНДЕТТЕРІ
Міндетті әлеуметтік медициналық сақтандыру мақсаты қаржылық
тҧрақтылығын қамтамасыз ету және еліміздің әлеуметтік-демографиялық
дамуын қамтамасыз етуге бағытталған денсаулық сақтау жҥйесінің
тиімділігін арттыру ҥшін, бірлескен және бірнеше міндеттемені енгізу болып
табылады.
Медициналық сақтандыру қағидалаы:
әмбебап қамту және міндеттілік
әлеуметтік әділеттілік
ортақ жауапкершілік
денсаулық сақтауды пайдалануға тең қол жеткімділік
қаржылық тҧрақтылық
Сапаға ерекше назар аудару
МІНДЕТТЕР:
Халықтың денсаулығын ауыртпалығын бӛлісуде, ӛз денсаулығын
нығайтуда және қоғамдық жауапкершілігін қамтамасыз етуде қоғамдық
ынтымақтастыққа қол жеткізу.
Қаржыландыру кӛздерін әртараптандыруға мҧмкіндік беретін, , жҥйелік
сыртқы факторлар мен шығыстардың ҧлғаюына қарсылығын қамтамасыз
етеді, ол сондай-ақ толық ашықтығын қамтамасыз ететін жҥйеде қаржылық
тҧрақтылықты жасау.
МӘМС ЖҤЙЕСІНЕ ҚАТЫСУШЫЛАРДЫҢ ҚҦЗЫРЕТТІЛІГІ
Міндетті медициналық сақтандыру жҥйесінің мҥшелері Міндетті
медициналық сақтандыру қоры, Денсаулық сақтау және әлеуметтік даму
министірлігі және жергілікті атқару органдары.
ДСӘДМ
денсулық сақтау саласында жаңа саясат енгізіп, орындайды
медицианлық кӛмек кӛрсету саласында медициналық және
фармацевтикалық қызметте қолданылатын біліктілік талаптарын
аккредитациялау бойынша стандарттар енгізеді
қоғамдық денсаулық сақтау қызметін ҧсынады (ҧйымдастыру және
қаржыландру)
мемлекеттік тегін медицианлық кӛмектің мӛлшерін жоспарлайды және
қаржыландырады
денсаулық сақтаудағы кадрлық саясатты қадағалау және жоспарлау
медицинадағы ғылымның дамуын қадағалайды
МӘМС субьектілерін қадағалайды
МӘМС тарифтерін және әдістемелеріне жасайды
МӘМСтегі медициналық кӛмектің тізімін бектеді
Қор
МӘМС активтерін жинастырады (штрафтар, инвистициялық кірістер
және ӛсімдер)
ТМККК және МӘМС кӛлемін анықтау процесінде қатысады;
(бағаларын тежеу тізімін әзірлеу, тізімдер, тарифтерді және ТМКҚҚ
қаржыландыру ҥйлестіреді)
Жеткізушілер тізімін және денсаулық сақтау тҧтынушыларды реестрін
қҧрады;
ТМККК және МӘМС кӛлемін жоспарлайды
медициналық қызмет кӛрсету сапасы мен кӛлемін талдайды;
ТМККК және МӘМС тӛлемдерін жасайды;
денсаулық сақтау ақпараттық жҥйелерді дамытады
МӘМС медиа қолдауын қамтамасыз етеді.
ЖАО:
•медициналық қызмет кӛрсетудің барлық азаматтар ҥшін қол жетімді
болуын қамтамасыз етеді;
ӛңірдегі денсаулық сақтау саласы жеткізушілерінің инфрақҧрылымды
дамытуын және тиімділігін арттыру жӛнінде шаралар қабылдайды;
Аймақта медициналық кӛмек кӛрсетуді және денсаулық сақтау
ҧйымдарының желісін қамтамасыз етеді;
Кӛлемдерді жоспарлауға қатысу;
МФҚБК бірге медициналық және фармацевтикалық қызметті
лицензиялауға қатысады;
• Денсаулық сақтаудың кадрлық ресурстарын дамытуды қамтамасыз ету.
ҚР МӘМС ҚЫЗМЕТІНІҢ ЖАЛПЫ СЫЗБАСЫ
Қаржыландыру кӛздері ҥкімет, жҧмыс берушілер, жҧмысшылар,
кәсіпкерлер мен жеке тҧлғалар болады. Медициналық қызмет кӛрсетуді
жҥзеге асыратын тӛлеуші медициналық сақтандыру қоры болып табылады,
ол тӛлемді бюджеттік-сақтандыру қорларының есебінен
қаржыландырылатын болады.
МЕДИЦИНАЛЫҚ ҚЫЗМЕТ КӚРСЕТУ ПАКЕТІН ЖӘНЕ
ОЛАРДЫҢ БІРТІНДЕП ӚЗГЕРУІ
Мемлекеттің экономикалық белсенді емес халық ҥшін МӘМС ҥлес
ставкасының біртіндеп артуы және ТМККК қаржыландырудың медициналық
кӛмектің тҥрлерін (пакеттер) параллель тҥрде қысқартуына байланысты
қайта бӛлінетін болады.
Мәселен, 2018 жылдың 1 қаңтарынан бастап мемлекет халықтың
әлеуметтік тҧрғыдан осал топтары ҥшін - 4% бӛледі, 2019 жылдан бастап -
5%, 2020 жылдан бастап - 6%, 2021 жылдан бастап - 7%. Қызметкерлері ҥшін
жҧмыс берушілердің жарналары 2020 жылдан 5%-ға жеткізу ҥшін, 2017
жылдың 1 шілдесінен бастап 2% тӛлейтін болады.
Дара кәсіпкерлердің, жеке нотариустардың, жеке сот
орындаушыларының, адвокаттардың, кәсіпқой медиаторлардың, азаматтық-
қҧқықтық сипаттағы шарттар бойынша табыстар алатын жеке тҧлғалардың
қорға тқленетін жарналары 2017 жылдың 1 қаңтарынан бастап - 2%, 2018
жылдың 1 қаңтарынан - 3%, 2019 жылдың 1 қаңтарынан - 5%, 2020 жылдың 1
қаңтарынан 7% қҧрайды.
Қаржыландыруды тӛмендету ТМККК пакетін азаюына әкеп соғады: егер
2017 жылы оған жедел жәрдем және санитариялық авиация, маңызды
ауруларды емдеудегі және тӛтенше жағдайлардағы медициналық кӛмек,
профилактикалық екпелер, ал ӛзін-ӛзі ӛнімсіз жҧмыспен қамтитындар
республикалық қаражат есебінен амбулаториялық дәрі дәрмекпен
қамтамасыз етілген амбулаторлық емханалық кӛмек беру қарастыралатын
болады.
Амбулаториялық дәрі-дәрмекпен қамтамасыз етілген амбулаторлық-
емханалық кӛмек 2020 жылдан бастап бҧл пакеттен жойылады.
Ӛз кезегінде, МӘМС шеңберінде медициналық қызметтердің сақтандыру
пакеті керісінше кеңейтіледі. Сонымен қатар, 2017 жылы оған енгізілген,
амбулаторлық емханалық, стационар, стационарлық кӛмек, қалпына келтіру
емі, медициналық оңалту, паллиативті кӛмек кӛрсету, мейірбике және
жоғары технологиялық кӛмекпен қоса оған әлеуметтік-маңызды ауруларды
қоса отырып стационарлық медициналық кӛмек кіреді: 2018 жылы 4
әлеуметтік маңызды аурулар қосылады 2018 жылы 10. Сонымен қатар,
амбулаториялық-емханалық кӛмек және амбулаториялық дәрі дәрмекпен
емдеу кеңейтіледі: егер 2017 жылы олар тек МӘМС пакеті шегінде ғана
сақтандырылуға қолданылатын болса, онда 2020 жылдан бастап онымен
олардың отбасы мҥшелері пайдалана алатын болады.
МЕДИЦИНАЛЫҚ ҚЫЗМЕТТЕРДІҢ ҚАРЖЫЛАНДЫРЫЛҒАН
ПАКЕТТЕРІ КЕЛЕСІЛЕРДІ ҚАМТИДЫ:
1) Барлық қызметтер ҥшін базалық жиынтық. Ол мыналарды қамтиды:
жедел жәрдем және санитариялық авиация, әлеуметтік мәні бар аурулардың
және тӛтенше жағдайдағы медициналық кӛмек, профилактикалық егулер.
Ӛзін-ӛзі ӛнімсіз жҧмыспен қамтушыларға 2020 жылға дейінгі
республикалық бюджет есебінен амбулаториялық дәрі-дәрмекпен
қамтамасыз ету амбулаториялық кӛмекті кӛрсетуді қамтамасыз етілген.
2) Міндетті медициналық сақтандыру, тек сақтандырылған адамға
қызмет кӛрсетеді: Бҧл амбулаториялық-емханалық кӛмек, стационарлық
кӛмек (әлеуметтік мәні бар аурулардың қоспағанда), стационарлық кӛмек
(әлеуметтік-маңызды ауруларды қоспағанда), қалпына келтіру емі және
медициналық оңалту, паллиативті кӛмек және мейірбике кҥтімін, жоғары
технологиялық кӛмекті қамтиды.
3) Сақтандыру компанияларының қызмет пакеті - жеке медициналық
сақтандыру шарты бойынша.
ЖАРНАЛАР МЕН АЛЫМДАРДЫ ЖИНАУ ЖӘНЕ САҚТАУ
Тҥсімдер сызбасы тӛмендегідей:
Мемлекет қаражатты ҚР ҚМ Қазынасына жібереді, ол жақтан олар Қазақстан
Республикасы Ҧлттық Банкінің Қазақстан банкаралық есеп айырысу орталығына
тҥседі. Ӛз кезегінде, қызметкерлер, жҧмыс берушілер, ӛз бетінше жҧмыспен
қамтылғандар екінші деңгейдегі банктерге жарналарын аудару арқылы ақша
аударатын болады, онда олар да, Қазақстан Республикасы Ҧлттық Банкінің
Қазақстан банкаралық есеп айырысу орталығы тҥседі. Мемлекеттен тҥскен және
жарналар есебінен қосылған қаражаттар ЗТМО Терминалына тҥседі және одан
әрі әлеуметтік медициналық сақтандыру қорының ақпараттық жҥйесіне тҥседі.
Қор жҧмыс берушілер мен қызметкерлер, сондай-ақ ТМККК мақсатты
трансферттер ҥшін тҥскен жарналарды жинақтайтын болады.
бҧрын медициналық кӛмектің жергілікті бюджеттен қаржыландырылатын
тҥрлері енді қорға берілетін - бҧл рәсімдердің бірлігі мен сапасын қамтамасыз
етеді және бюджетаралық қатынастар хақында (алыну мен субвенциялар)
Бюджет кодексіне ӛзгерістер енгізуді талап етеді.
Қазақстанда бҧрыннан бар тәжірибеге сәйкес МӘСҚ тҧскен жарналарды
бақылауды Мемлекеттік табыс комитетіне беру ҧсынылады - бҧндай тәсіл
әлеуметтік сақтандыру міндетті жҥйесі бар кӛптеген елдерде қолданылады.
сондай-ақ жарналар желілерін қайталайтын нҧсқасын жасамай қазірдің
ӛзінде бір жҥйеге келген және жҧмыс жасап жатқан жҥйені сақтауға болады -
тӛмен әкімшілік шығындар және ҥлкен тиімділік.
мемлекеттік корпорациясы автономды ҧйым ретінде барлық тҥсімдердің
жеке есебін жҥргізеді.
Мемлекеттік табыс комитеті мен мемлекеттік корпорациясы жҥйелер
арасында қажетті ақпаратты ҧсынумен ақпарат алмасу кҥнделікті негізде жҥзеге
асырылатын болады - бҧл (бақылау және мониторинг ҥшін) қорға тӛлемдер мен
салымдары бойынша жiктелген есеп бойынша және бірыңғай тӛлем
қҧжаттарын қалыптастыру бойынша МТК ақпараттық жҥйелерді қайта
қарауды талап етеді.
ҚЫЗМЕТТЕРДІ САТЫП АЛУ БОЙЫНША ҚОРДЫҢ ІС
ШАРАЛАР КЕШЕНІ
Медициналық кӛмек шығындары мен кӛлемін жоспарлау. Бҧған
қордың МӘМС жҥйесінде және ТМККК шеңберінде кӛрсетілетін
медициналық қызметтер және тӛленген шығыстар сомасының
қажеттіліген бағалау кіреді.
Әлеуетті ӛнім берушілерді таңдау. I кезең: жергілікті атқарушы
органдар Бірыңғай тізіліміне енгізу ҥшін жеткізушілерді таңдауын
шығарады. Әрі қарай бірыңғай тізіліміне енгізілген БМСК әлеуетті ӛнім
берушілердің арасында халық тіркелімі бойынша компаниялаға
жіберіледі.
Келісім-шарт жасау. II-ші кезең: келісім-шарттар бойынша бірыңғай
тізілімге енгізілген әлеуетті ӛнім берушілермен қор арасында келіссӛздер
жҥргізіледі. Келіссӛздер нәтижесі шарт жасасу болып табылады.
Шарттық міндеттемелерді орындау. Келісім-шарт міндеттемелерінің
орындалуы бақылауда болады: медициналық қызмет кӛрсетушілер
кӛлемі мен сапасын бақылау. Оларды орындалған жағдайда
медициналық қызмет кӛрсету ҥшін тӛлем жҥзеге асырылатын болады.
ҚОРДЫҢ ҚЫЗМЕТТЕРДІ САТЫП АЛУДАҒЫ НЕГІЗГІ
ҚАҒИДАЛАРЫ:
денсаулық сақтау міндеттемелері бойынша міндетті әлеуметтік
медициналық сақтандыру теңдестірілген кіріс жҥйесі;
міндетті әлеуметтік медициналық сақтандыру жҥйесінде
медициналық қызметтерге аймақтардың қол жеткізуін қамтамасыз
ету;
денсаулық субъектілерініңі теңдігі;
адал бәсекелестік;
медициналық қызметтер сапасы мен тиімділігі.
ҚЫЗМЕТТЕРДІ САТЫП АЛУ ПРОЦЕДУРАСЫ: 1-КЕЗЕҢ:
ӘЛЕУЕТТІ ЖЕТКІЗУШІЛЕРДІ ТАҢДАУ 2-КЕЗЕҢ: ШАРТТАР
ЖАСАСУ
Медициналық ҧйым (республикалық, облыстық, қалалық, аудындық) ҚР
ДСӘДМ, Қордың интернет-ресурстарынан қызметтерді сатып алу ӛткізілетіндігі
туралы хабарландырудың іздейді - порталы Қордың / E-GOV арқылы қатысуға
ӛтінім жібереді - Қордың ӛкілдері кіруге қол жеткізуін қамтамасыз етеді -
қорымен келіссӛздер жҥргізеді, онда келісім-шарт жасасу бойынша қызмет
кӛрсету кӛлемі, тҥрлері, деңгейі мен санын кӛрсетіледі - келісім-шарттар
жасасады.
Денсаулық сақтау басқармасы (облыстар, республикалық маңызы бар
қалалар) 1-кезең: ҚР ДСӘДМ медициналық қызмет кӛрсету аясын келіседі -
Қорда / E-GOV тіркелген қатысуға сҧраулар ӛңделгейді - комиссия ашық
бақылаушылар мен әлеуетті жеткізушілердің қатысуымен ӛтінімдерді қарайды
жеткізушілердің Бірегей тізімін жасайды - қорыдың порталы / E-GOV арқылы
қорытындысы бойынша жеткізушіні және қорды хабардар етеді.
Әлеуметтік медициналық сақтандыру қоры (2-кезең): ҚР ДСӘДМ
медициналық қызмет кӛрсету кӛлемі мен қажетті шығындарды келіседі -
белгіленген талаптарды(1-кезең) кӛрсете отырып МӘМС жҥйесінде сатып алу
туралы хабарландыру жариялайды - Бірыңғай тізілімінде тіркелген әлеуетті ӛнім
берушілердің ӛтінімдерін қарайды - Қордың порталы / e-gov арқылы бірыңғай
тізілімдегі әлеуетті жеткізушілерге шарт бойынша келіссӛздер басталғанын және
медициналық ҧйымдарды жасалатын ықтимал сапары туралы хабарлайды
танысу мақсатына әлеуетті қызмет жеткізушілерін барады, медициналық
қызметтер кӛрсетілген кӛлемінің қатысу және ҥйлестіру ҥшін ӛтініште
кӛрсетілген мәліметтердің сәйкестігін тексереді - шарттарға сәйкес,
медициналық қызмет кӛрсету кӛлемі мен келісім-шарт сомасы туралы келісім-
шарт жасасуға байланысты келіссӛздер жҥргізеді - медициналық қызметтерді
сатып алу туралы шарт жасасады - медициналық қызметтерді сатып алу
нәтижелері туралы хабарлайды.
ӘЛЕУЕТТІ ҚЫЗМЕТ КӚРСЕТУШІЛЕРГЕ ҚОРДЫҢ ҚОЯТЫН
ТАЛАПТАРЫ
Жеткізушілердің біріңғай тізілімінде енгізілуі ҥшін жеткізушіге
қойылатын талаптар:
Заңды әлеуеті (заңды тҧлғалар ҥшін) азаматтық қуаты(жеке тҧлғалар
ҥшін) бар;
Тӛлеу мҥмкіндігі бар, салықтық берешегі болмауы керек;
таратылатын немесе банкроттық жағдайлары болмауы керек;
материалдық және еңбек ресурстары бар
Осы талаптарға сәйкес медициналық ұйымдардың жеткізушілердің Бірыңғай
тізіліміне қосулады, ал содан кейін келісімге қол қойылады.
Басымдық қҧқығы бар медициналық ҧйымдар:
1) Қазақстан Республикасы «Халық денсаулығы және денсаулық сақтау
жҥйесі» Кодексіне сәйкес денсаулық сақтау саласында
аккредиттеуден ӛткен;
2) қызметтерді сатып алу айының алдындағы айдың есебімен, ҥш жыл
бойы ҥздіксіз Қазақстан Республикасының аумағында тиісті
медициналық кӛмек кӛрсету тәжірибесі бар
3) бекітілген талаптарға сәйкес, ӛз ақпараттық жҥйесі бар.
Қызмет кӛрсету ҥшін рҧқсат етілмейтін ҧйымдар:
1) шешім қабылдауға қҧқылы қҧрылтайшысы, қатысушысы немесе акционері
қордың қызметкері болып табылса (немесе оның жақын туыстары, жҧбайы
(лар));
2) қызметтерді сатып алу шарты Қормен алдыңғы ҥш жыл бҧрын жасасқан,
орындамағаны, кешіктірген немесе тиісті орындамағаны ҥшін біржақты тәртіпте
тоқтатылған болса;
3) қызметтерді сатып алу шарты Қормен алдыңғы ҥш жыл бҧрын жасасқан,
денсаулық сақтау субъектісінің бастамасымен біржақты тәртіпте тоқтатылған
болса;
4) Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес қаржы-шаруашылық
қызметі тоқтатылған болса;
5) заңды тҧлғаның қызметі туралы жалған ақпаратты қамтитын дҧрыс емес
деректер және (немесе) ақпарат берген.
ӘЛЕУЕТТІ ЖЕТКІЗУШІЛЕР ҤШІН БИЗНЕС-ПРОЦЕСТЕР
1-кезең
1) ҚР ДСӘДМ, ДСБ, Қордың интернет-ресурстары орналастырылған
қызметтерді сатып алу жӛніндегі хабарландырулар іздеу. Хабрлама
мерзімі: 1 тамыздан кешіктірмей.
2) E-GOV порталы арқылы қатысу ҥшін ӛтінімді беру. Қатысуға
ӛтініштердің аяқталу мерзімі: бір ай кӛлемінде. Қатысуға ӛтініш
электрондық цифрлық қолтаңбасымен қол қойылады.
3) Жеткізушілердің бірыңғай тізіліміне қосу процедурасы. Қатысу ҥшін
ӛтініштерді автоматты ӛңдеу; талаптарын қанағаттандыру ҥшін, қатысу
ҥшін ӛтініште кӛрсетілген мәліметтерді тексеру; жеткізушілердің
бірыңғай тізіліміне енгізу / енгізбеу жӛніндегі комиссия хаттамасын
қабылдау.
2 - кезең
4) Қызметті сатып алу келісімнің жасас процедурасы. Критерийлері:
Әлеуетті жеткізушінің тәжірибесі, мамандандырылған кеңселер мен
олардың тӛсек қуаты болуы; халықтың ауысымдар саны; ӛлім-жітім
(ӛлім-жітім); негізделген шағымдардың саны; бҧрын жасалған келісім-
шарттар бойынша міндеттемелерді орындау; қоса беріліп отырған
халықтың саны туралы ақпарат.
ӘМСҚ 1-кезеңіндегі Бизнес процесстері:
Қордыі қызметтерін сатып алу бойынша хабарландыруы қатысуға тҧскен
ӛтінішштерді қарастыру ҥшін комиссия қҧру қатысуға тҥскен ӛтініштерді
қарау және ӛңдеу комиссияның шешімі туралы әлеуетті жеткізушіні хабардар
ету
КЕЛІСІМ ШАРТ ЖАСАУ
МӘМС жҥйесінде медициналық кӛмек ҧсыну бойынша қызметтерді
сатып алу шартының ҥлгісі
• келісім-шарттың ҥлгілік нысанын уәкілетті орган бекітеді;
• Қор ӛз тҧрғысынан келісім-шарттың стандартты нысанда ӛзгерістер мен
толықтырулар жасайды: ақы тӛлеу, сапасын бақылау, қосымша қызмет кӛлемі
мен әлеуетті ӛнім берушінің оларды ҥйлестіру боынша.
шартының мазмҧны мыналарды қамтиды:
1) мақсаттары, ҧғымдар мен келісім-шарт мерзімі;
2) Қатысатын тараптар: келісім-шарт бойынша біліктілік талаптары;
3) медициналық қызметтер тҥрі мен келісім-шартта сомасына келісілген
кӛлемі;
4) сапасы мен стандарттары;
5) бағасы, ӛтеу және шот;
6) жеткізуші қызметін мониторингілеу: тетіктері мен қҧралдары;
7) ынталандыру және санкциялар (тамаша орындаушылық немесе шарттық
міндеттемелерді орындамағаны жағдайда);
8) келісімшарттық емес (форс-мажор) жағдайлары;
9) келісім-шарттың индиативті жҥйесі;
10) келісім-шарт мерзімі, қызметтердің әлеуеті және орындалатын жері;
11) хабарландырулар, қҧпиялылығын және шектеулер.
Жеткізушілердің бірыңғай тізіліміне енгізілген әлеуетті
жеткізушімен Қордың қызметтерді сатып алу келісімшартының
шарттарын келісуі:
әлеуетті жеткізушілердің ӛтінімдерін қарау;
медициналық қызмет тҥрлері мен сомасының ҥйлестіру;
қызметтерін ҧсыну мерзімін анықтау;
медициналық қызметтер жеткізушінің сапасын қамтамасыз ету
ҥшін жағдай жасау;
кӛрсетілген медициналық қызметтерге ақы тӛлеу қоры
ережелерін сипаттамасы;
жеткізушінің қызметінің нәтижелерін бағалау ҥшін
кӛрсеткіштерді анықтау.
Кҥтілетін нәтиже:
• медициналық кӛмектің сапасын арттыру;
қаражатты ҧтымды және тиімді пайдалану;
• нәтижені бағалау кӛрсеткіштеріне қол жеткізу.
МОНИТОРИНГІЛЕУ, ТӚЛЕМ, ЖӘНЕ САПАСЫН БАҒАЛАУ
БОЙЫНША ЖАҢА СЫЗБА
Әлеуметтік медициналық сақтандыру қорының Орталық кеңсесі Банк
арқылы қордың аумақтық филиалдары арқылы айдың 25 не дейін шот-
фактураны жіберген ҧйымдарға тӛлем жҥргізеді.
Медициналық ҧйымдар ақапраттық жҥйеде кҥн сайын ақпараттық қызмет
туралы ақпаратты жағартып отырады, Қордың аумақтық филиалдары кҥн сайын
оларды тексеріп, айлық қорытынды жасайды, ал қордың Орталық кеңсесі
филиалдарының қорытындысы негізінде кӛрсетілетін медициналық қызметтерге
ақы тӛлеу туралы шешім береді және жаңа критерийлерін сапасын бағалайды.
Қызметтердің қанағаттанарлық немесе қанағаттанарлық емес ақпараты
бойынша жеткізушінің базалық деректеріне тиісінше оң немесе теріс
рейтингінде енгізіледі.
Қиындықтар туындаған жағдайда, ақпарат Медициналық және
фармацевтикалық қызметті бақылау комитетіне тексеріс жҥргізу ҥшін
жіберіледі.
САПАСЫ БАҒАЛАУДАҒЫ ЖАҢА ЖҤЙЕСІН
АРТЫҚШЫЛЫҚТАРЫ
Сапаны бағалау параметрлері қайта қаралды. Мониторингілеудің жаңа жҥйесіне
келесілер тҥбегейлі кіретін кіреді
науқас қауіпсіздігі,
клиникалық және экономикалық тиімділігі,
медициналық қызметтерді жеткізушілердің мақсатты кӛрсеткіштер
мен индикаторларға жетуі.
Медициналық қызмет кӛрсету сапасын жақсарту және бақылау жҥйесіне
қатысушылардың функциялары
1. Сапа жөніндегі Бірлескен комитеті (СЖБК):
медициналық білім беру стандарттарын жетілдіру
Клиникалық хаттама жақсарту
Дәрі дәрмекпен жабдықтауды жақсарту
Денсаулық сақтау саласындақызметтердің сапасын бақылау
жҥйелері мен медициналық қызмет кӛрсету қолжетімділігі
стандарттарын жетілдіру
медициналық қызметтердің сапасы мен қолжетімділігін
стандарттарын орындауын бақылау
2. МФҚБК мемлекеттік бақылауды жҥзеге асыратын болады,
соның ішінде:
денсаулық сақтау саласындағы стандарттардың орындалуын
бақылау;
ӛлім жағдайларын тексеру, оның ішінде ӘМСҚ сҧрауы бойынша;
шағымдардың тексеру.
3. Денсаулық сақтау басқармасы (ДСБ) болады:
денсаулық сақтау жҥйесінің желілік және қызметтерін
стандарттауын жҥргізеді
емдеу-диагностикалық стандарттардың орындалуын қамтамасыз
ету
Ҧлттық және халықаралық аккредитациялау жҥйесінде
медициналық мекемелердің аккредиттеу ынталандыру
халықтың негізделген шағымдар санын азайту және медициналық
қызмет кӛрсету сапасына қанағаттандыру бойынша халық
арасында социологиялық зерттеулер жҥргізу
денсаулық сақтау ҧйымдарында сыртқы сапа бақылау және ішкі
аудит тиімділігін қамтамасыз ету
медициналық қызметкерлердің біліктілігін ҥздіксіз арттырып
отыру және медициналық қызметкерлердің қҧзыреттілігін тәуелсіз
бағалау дамытуды қамтамасыз ету
4. Қор медициналық ұйыммен жасалған шарттың негізінде
тексеруді жүзеге асыратын болады, соның ішінде:
емделген жағдайлардың ауқымы мен сапасын сараптау;
дәрілік заттар мен медициналық мақсаттағы бҧйымдарды
тағайындау қолданылу сараптау;
жеткізушінің соңғы нәтижесінің тиімділік кӛрсеткіштерін
мониторингілеу.
Қор тексерілген нәтижелері бойынша оң және теріс рейтингі бар
медициналық ұйымдарының дерекқорын жасайды.
ҚЫЗМЕТТЕРДІ САТЫП АЛУ КЕЛІСІМ-ШАРТЫ БОЙЫНША
ЖЕТКІЗУШІЛЕРДІҢ СОҢҒЫ НӘТИЖЕСІН БАҒАЛАУ
КӚРСЕТКІШТЕРІНІҢ МЫСАЛЫ
Аурухана секторы:
Соңғы 12 ай бойы жеткізуші тиімді медициналық кӛмек кӛрсетуге қажетті
фармацевтикалық және шығын материалдары жеткізумен ешқандай
тапшылық кӛрген жоқ, яғни ұсынылған дәрі-дәрмек немесе материалдар
қолжетімділігінің «Тапшылығы» немесе болма» қалу жағдайлары
кездеспеді;
соңғы 12 ай ішінде ресми жҥргізілген зерттеу нәтижелеріне сәйкес
науқастардың қанағаттануы деңгейі (қанағаттанарлық) кем дегенде 65%
дейін жетеді;
ӛткен 12 ай ішінде туу жарақат жағдайларды (жаңа туған нәресте
жарақаты, қҧрал немесе қҧралы-еркін қынаптық жеткізумен ауыр
акушерлік жарақат немесе кесар, немесе кез келген ана ӛлімі немесе
жиырылу немесе босану туындаған ауыр асқынулардың қоса алғанда)
100% ішкі аудитпен қаралды;
алдыңғы 12 ай ішінде операциядан ӛкпе эмболия немесе ауруханада терең
тамыр тромбоздың 100% ауру ішкі аудит қаралды;
қабылдау кҥнінен бастап 30 кҥн ішінде жатқан соң жедел миокард
инфарктісінен кейінгі ӛлім 100% дҧрыс есепке алуды қамтамасыз ету;
онкологиялық науқастардың 95% қажет барлық (Фармакологиялық,
сәулелік терапия және т.б.) озық медициналық мақсаттағы бҧйымдарды
мақсаты мен орталығының қолданыстағы қуаты сәйкес емдеуді қолжетімді
емдеу;
24 сағат ішінде жоғары тәуекел ӛтпелі ишемиялық шабуыл (ИШ)
жағдайлардың 95% қажетті кӛмек кӛрсету науқас
Кӛрсеткіштердің есептеу және оның нәтижелерін бағалау бойынша
тҥсiнiктемелер
анықтау және нақтылау;
есептеу бірлігі немесе есептеу әдістемесі;
ақпарат кӛзі;
Жеткізушінің және Қордың назарын талап ететін мәселелер.
ҚЫЗМЕТТЕРДІ САТЫП АЛУ КЕЛІСІМ-ШАРТЫ БОЙЫНША
ЖЕТКІЗУШІЛЕРДІҢ СОҢҒЫ НӘТИЖЕСІН БАҒАЛАУ
КӚРСЕТКІШТЕРӘНІҢ МЫСАЛЫ
АМСК:
АМСК ҧйымдарынан мамандарға және / немесе (жедел кӛмекті қоса
алғанда) ауруханаға бағыттауларының тиімді ҥлесі ҧлттық
нҧсқауларыы мен стандарттар 80% -дан жоғары болды сәйкес жҥзеге
асырылады;
ӛткен 12 айда алғашқы кӛмек кеңесі қажет болған АМСК ҧйымына
тіркелген халықтың ҥлесі кем дегенде 50% қҧрады;
соңғы 12 ай ішінде инсулин тәуелді және инсулин тҧрақты алынған
ретінде анықталды аталған ҧйымдарда науқастардың ҥлесі, кемінде
95% -ды қҧрады;
вакцинациялаумен алдын алатын барлық балалар аурулары бойынша
иммунизациялау тарифтер, АМСК ҥшін елдің ресми тізіміне сәйкес,
ӛткен жылы кем дегенде 95% -ды қҧрады;
перинатальды кҥтім жасау мақсатында жҥкті әйелдердің 95% АМСК
дәрігеріне тӛрт рет барып, медициналық хаттамаларына сәйкес
консультациялар және диагностикалық процедуралар жҥргізілді
30-75 жас аралығындағы науқастардың ҥлесі АМСК дәрігерінің
қабылдауында қан қысымы дҧрыс тексеріліп, аурудың тарихында
тиісті жазбалардың жасалуы;
соңғы он екі ай ішінде АМСК ҧйымы НИЗ (темекіден бас тарту,
алкоголь қауіпсіз тҧтыну, дҧрыс тамақтану, жаттығу ...) болдырмау
ҥшін пациенттер мен топтар хабардарлығын және мотивация және
бақылау кӛтеруге кем дегенде тӛрт шаралар ӛткізді
Кӛрсеткіштердің есептеу және оның нәтижелерін бағалау бойынша
тҥсiнiктемелер
анықтау және нақтылау;
Есептеу бірлігі немесе есептеу әдістемесі;
Ақпарат кӛзі;
Жеткізуші және Қордың назарын талап ететін мәселелер.
Жаңа төлем сызбасының артықшылықтары:
1. кӛзделген медициналық кӛмектің барлық тҥрлері Қор арқылы
қаржыландырылатын болады:
ТМККК - медициналық кӛмектің барлық тҥрлері (операторы Қор);
МӘМС - медициналық кӛмектің барлық тҥрлері (сатып алушы ретінде
Қор).
2. Қомен келісім шарт жасасқан Медициналық ҧйымдар Қорға мен Қордың
филиалдарына қол жетімді болатын ақпаратты автоматтандырылған режимде
кҥн сайын жіберіп отырады. Бҧл кҥнделікті мониторингілеуге және бҥкіл
халыққа кӛрсетілетін қызметті жекелеп тексеруге мҥмкіндік береді.
3. Жалпы сҧраныс әр айдың 25 Қорға берілетін болады.
4. Қордың Бас кеңсесі, Қордың тиісті қҧрылымдық бӛлімшелерінің филиалдары
мәлiметтер және қорытындыларын есепке ала отырып, қазіргі Зейнетақы тӛлеу
жӛніндегі мемлекеттік орталығы сияқты, медициналық мекемелердің
шоттарына орталықтандырылған қаражат аударады.
АРТЫҚШЫЛЫҚТАРЫ:
залалдар мен ӛңірлерде қаражатты уақтылы қайта бӛлу мҥмкіндігі
қоспағанда, орталықтандыру және қайталануы жойылған тікелей
тӛлем медициналық
Негізгі фокус медициналық- екі жақты бақылаудағы қызмет кӛрсету
сапасы
бағалау процесінің тиімділігі және ашықтығы, адам факторының
азайта отырып тӛлем қызметтер бойынша шешім қабылдау
әкімшілік шығыстар азайту
ҚЫЗМЕТТЕРІН САТЫП АЛУ БОЙЫНША ТАРИФТІК
САЯСАТ
Мемлекеттік медициналық мекемелер бойынша есептелген тарифтер және
инвестициялар қалпына келтіруді қамтамасыз етпейт, енді қайта қаралады және
шығындардың НАҚТЫ ҚҦРЫЛЫМЫН КӚРСЕТЕТІН болады, соның ішінде
кҥрделі шығындар және амортизациялық аударымдар, медициналық және ІТ-
технологиялар қамтамасыз ету, қаржы қызметтерін қҧны мен басқа да
шығындарды қоса алғанда.
Ол, медициналық ҧйымдардың дамуына мҥмкіндіктер жасайды,
кӛлемдерді қатаң басқару практикасынан оперативті мониторинг
жҥйесіне кӛшетін болады
Ол ТМККК және МӘМС аясында астында қызметтерді қамтамасыз
ету ҥшін жеке Mедициналық ҧйымдарды тартуды ынталандырады,
денсаулық сақтау нарығына шығуға жеке капитал қызығушылығын
арттырады, оның ішінде болады МЖЕ
Медициналық ҧйымдарды АЛДЫН АЛУ ЖӘНЕ СТАЦИОНАРЛЫҚ
КӚМЕК ЖҤРГІЗУ ЖҦМЫСТАРЫНЫҢ ҦЛҒАЙТЫЛУЫНА
жҧмылдырылатын болады
1. АЛҒАШҚЫ МЕДИКО САНИТАРЛЫҚ КӚМЕК - жан басына
шаққандағы норматив арқылы
2. КОНСУЛЬТАТИВТІК-ДИАГНОСТИКАЛЫҚ ҚЫЗМЕТ - бағамы
негізінде қызмет тҥрі бойынша
3. ЖЕДЕЛ ЖӘРДЕМ - қоңыраулар саны
4. ҚАБЫЛДАУ БӚЛМЕСІ (науқас жедел жәрдем тапсыру кезінде)
- Кең консультациялар туралы бірыңғай орташа тариф
- Науқас кҥту бӛлмесінде КШТ 67% 24 сағаттан артық болмауы,
5. СТАЦИОНАРЛЫҚ КӚМЕК - КШТ ауруханада 25% , ҥй кҥтімі
жағдайында 17%
6. СТАЦИОНАРЛЫҚ КӚМЕК - 100% КШТ әрбір емделген жағдайда
негізделген.
Сөздік (КШТ клиникалық шығын тобы).
ДӘРІ ДӘРМЕКПЕН ҚАМТАМАСЫЗ ЕТУ
СТАЦИОНАРЛЫҚ ЖАҒДАЙДА ДӘРІ ДӘРМЕКПЕН
ҚАМТАМАСЫЗ ЕТУ СЫЗБАСЫ
Қазіргі уақытта, ТМККК қолданыстағы сызбасының шеңберінде
медициналық ҧйымдарға қаражат республикалық (ДСӘДМ) және жергілікті
бюджетінен (ЖАО) жіберіледі. Ақшалай қаражатпен медициналық
мекемелерге берілетін дәрілік қамтамасыз ету және медициналық бҧйымдар
бірыңғай дистрибьютор тізімінен және тәуелсіз дистрибьюторлар арқылы
тізімінен тыс қамтамасыз етіледі.
МӘМС шеңберінде жоспарланған сызба бойынша, медициналық
ҧйымдарға келіа тҥсетін қаражат әлеуметтік медициналық сақтандыру
қорынан мемлекеттік бюджет (ДСӘДМ) және жҧмыс берушілер, ҥкімет,
жеке тҧлғалар және жергілікті бюджет (ЖАО) сақтандыру жарналары
есебінен қҧралған бюджетіне жіберіледі. Дәрі дәрмек пен медициналық
бҧйымдар медициналық мекемелерге тізімдегі жалғыз дистрибьютор,
тізімнен тыс тәуелсіз дистрибьюторлар арқылы қаражатпен береді. Мҧнда,
бірыңғай дистрибьютор тізіміне енгізілген және қымбат препараттар болады,
тромбоциттер бай плазма ӛндірушілер, олар сондай-ақ тікелей
келісімшарттар жасау қҧқығына ие болады.
АМБУЛАТОРИЯЛЫҚ НЕГІЗІНДЕ ДӘРІ ДӘРМЕКПЕН
ҚАМТАМАСЫЗ ЕТУ СЫЗБАСЫ
Қазіргі уақытта, қолданыстағы сызбаға сәйкес ТМККК шеңберінде
112 мың адам нозологияның 13 тҥрінен республикалық бюджеттен және 2
млн адам жергілікті бюджеттен аурулардың 36 тҥрінен дәрі дәрмек алды.
Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау және әлеуметтік даму
министрлігі жергілікті атқарушы органдарға (Денсаулық сақтау Басқармасы)
қаражат бӛледі. Республикалық және жергілікті атқарушы органдардың
бюджеттерінен қҧрылған бюджет бірыңғай және тәуелсіз
дистрибьюторлардың арасында немесе дәріханаларда арасында бӛлінеді.
Жергілікті атқарушы органдардың республикалық бюджеті есебінен
бірыңғай дистрибьютор дәрі дәрмекті және медициналық мақсаттағы
бҧйымдарды денсаулық сақтау ҧйымдарына жібереді, ал тәуелсіз
дистрибьюторлар жергілікті бюджеттен фармацевтикалық қызметтерді сатып
алу арқылы дәрі-дәрмек пен медициналық мақсаттағы бҧйымдарды
дәріханаларға жеткізеді. денсаулық сақтау ҧйымдарының және және
қамтамасыз ету бағыттайды. Тҧтынушылар аталған дәрі дәрмектерді
медициналық ҧйымдар арқылы да, сондай ақ дәріханалардан арқылы да ала
алады.
МӘМС шеңберіндегі жоспар бойынша 2018 жылдан бастап
республикалық бюджет және мемлекет тарапынан және жҧмыс берушілер
мен жеке тҧлғалардың сақтандыру жарналары есебінен қалыптасқан бюджеті
бар Әлеуметтік медициналық сақтандыру қоры фармацевтикалық
қызметтерді жеткізушіні таңдайды. ӘМСҚ қаражатта дәріханаларға
аударады, олар ӛз кезегінде дәрі дәрмекті Бірыңғай немесе тәуелсіз
дистрибьютерден алады.Тҧтынушы тең тӛлеу мен қосымша тӛлемдер арқылы
дәрі-дәрмекті дәріханалардан сатып алады. Сондай-ақ, осы сызбада
жергілікті атқарушы органдар да қатысады, олар дәріхана санын анықтайды,
дәрілік заттар мен медициналық мақсаттағы бҧйымдардың сҧранысты
анықтау ҥшін мониторинг жҥргізеді.
ҚАРЖЫЛЫҚ ТҦРАҚТЫЛЫҚТЫ ҚАМТАМАСЫЗ ЕТУ
Қазіргі уақытта Қазақстан Республикасының Ҧлттық Банкі
Басқармасының 05.06.2014ж. №76 шешіміне сәйкес, ағымдағы жҥйе
бойынша, сақтандыру компаниясының қалыптастыру ҥшін қажетті
сақтандыру резервтері мыналарды қамтиды: сіңірілмеген сыйлықақы
резерві және шығын резерві.
Еңбек сіңірілмеген сыйлықақылар (ЕСС) - бҧл болашақ тӛлемдерді
қамтамасыз ету жӛніндегі міндеттерді орындауға арналған, сақтандыру
сыйлықақысының бӛлігі болып табылады.
Шығындар резерві болып ӛткен, бірақ және мәлімделгенмеген
резервтерден және мәлімделген, бірақ, реттелмеген шығындардан тҧрады.
Яғни, орын алған залалдар, бірақ хабарлама жіберілмеген және
жоспарланған, бірақ реттелмеген шығындардан тҧрады.
МӘМс аясында ҧсынылғын жҥйеде қаржылық тҧрақтылықты
қамтамасыз ету ҥшін келесілер қарастырылады:
а) Мемлекеттік жарналар алдыңғы ӛткен жылдың ресми орташа жалақы
есебінен жҥзеге асырылатын болады. (яғни 2017 жыл ҥшін 2015 жылдың
кӛрсеткіштері есепке алынады). Олар экономикалық қҧлдырау жағдайында
мемлекеттің МӘМС жҥйесі залалдарын ӛтеуіне мҥмкіндік береді.
б) Ҧлттық Банктің арқылы қаржы қҧралдарының стандартты жиынтығымен
инвестициялау;
в) мынадай қорларды қҧруды ҧсынды:
Ай сайынғы инвестицияланбайтын тӛмендетілмейтін қалдық кӛлемі 50
млрд теңгеден кем емес;
кҥтпеген шығыстар ҥшін резервтері МӘМС қорына тӛленетін жарналар
мен аударымдардың кӛлемінен 3% мӛлшерінде;
25-ші кҥнінен кейін, сондай-ақ келісім-шартта кӛрсетілген сомамен
салыстырғанда кӛрсетілетін қызметтер аясынан асатын жағдайларда, ай
сайынғы шот жабу ҥшін айналымдағы қаражат
ҚОР ҚЫЗМЕТІНІҢ АШЫҚТЫҒЫН ҚАМТАМАСЫЗ ЕТУ
Қор қызметінің ашықтығын қамтамасыз ету
ӘМСҚ қызметінің ашықтығы келесілер арқылы жҥзеге асырылатын болады:
жарналары мен қаражаттың жинаудың кҥнделікті мониторингі;
кӛрсетілетін медициналық қызметтердің ай сайын мониторинг;
қаражатты пайдалану туралы стандартты есептерді қҧзыретті органдарға
ҧсыну (ДСӘДМ, ҚМ, Ҥкіметкежәне Есеп комитетіне);
жҧртшылыққа жыл сайынғы Жылдық есепті жариялау(қысқаша
газеттерде, толығырақ веб-сайтында және жеке басылымдарда)
Келесі мәліметтер жарияланатын ӘМСҚ жеке сайтын жҥргізу:
ӘМСҚ стратегиялық қҧжаттары (5 жылға арналған даму стратегиясы,
қысқа мерзімге даму жоспары, жылдық жоспар)
Сақтандырылғандарға арналған ақпарат:
а. жалпы (қҧқықтары, міндеттері, мҥмкіндіктері, жаңалықтар,
қамтамасыз ету ҥшін жағдайлар, тарифтер, т.б.);
б. жеке кабинет арқылы дара - тҧтынушыға жарналары мен
қызметтерді тӛлеуші ретіндегі ӘМСҚ науқасқа есебі
Жеткізушілерге арналған ақпараттар (НҚА; сатып алу ережелері,
тарифтер, қаржы деректерден қоса алғандағы жеткізушілермен
жасалатын келісім-шарттардың мазмҧны, жеткізушілерді бақылау
туралы ақпарат, тҥрлі жоспарлар - сатып алу және қадағалау)
денсаулық сақтау саласындағы тҥрлі сынақтардың,
сауалнамалардың, және ғылыми-зерттеулердің нәтижелері
жеткізушілердің рейтингтерін жариялау (веб-сайт, газет);
проблемалық мәселелерді және жоспарланған инновациялар
талқылау ҥшін мҥдделі тараптармен тҧрақты және мақсатты
кездесулер (жеткізушілердің ӛкілдері, науқастардың ҧйымдары).
ҚР МӘМС ЖҤЙЕСІНДЕ МЕДИЦИНАЛЫҚ КӚМЕК
КӚРСЕТУДЕГІ САПАЛЫҚ ӚЗГЕРІСТЕР
2030 жылы ЖАЛПЫ ПРАКТИКА ДӘРІГЕРЛЕРІНІҢ САНЫ 1,8 ЕСЕ ӚСЕТІН
БОЛҒАНДЫҚТАН ауыртпашылық азаяды, БҦЛ ЭЫДҦ ЕЛДЕРІНІҢ
СТАНДАРТТАРНА КӚШУГЕ септігін тигізеді, оларда 1 ЖАЛПЫ ПРАКТИКА
ДӘРІГЕРІНЕ 1500 ТҦРҒЫННАН келсе, Қазақстанда қазір 1 жалпы практика
дәрігеріне 2140 адам болып саналады.
Дәрігерлердің жалақысы артады. 2030 жылға қарай, дәрігерлер жалақысы
2,5 есе ӛседі, басқа да денсаулық сақтау саласы қызметкерлерінің жалақысы 1,4-
2 есеге ӛседі деп кҥтілуде.
Паллиативтік кӛмекті және медбикелік кҥтуді кеңейту бӛлігінде, КІШІ
ЖӘНЕ ОРТА МЕДИЦИНАЛЫҚ ҚЫЗМЕТКЕРЛЕР САНЫ 7 800 адамға ӛседі,
және ТӚСЕКПЕН ҚАМТАМАСЫЗ ЕТУ КОЭФФИЦИЕНТІ 1000 халыққа 0,03-
ден 0,4 дейін ҧлғайтылатын болады.
2030 жылға қарай, халық санының ӛсуіне қарай дәрігерлер санын, орта және
кіші медициналық қызметкерлер санын 65 мыңға дейін ӛсіру
кҥтілуде,стационарлық жағдайда жан басына шаққандағы дәрі-дәрмекпен
қамтамасыз ету шығындарын 19% -ға ҧлғайту жоспарлануда.
Сондай-ақ, амбулаториялық дәрі-дәрмекпен қамтуды кеңейтіледі. 2030
жылға қарай, ҚР амбулаториялық дәрі-дәрмекпен қамту жан басына шаққандағы
шығындарын 46$-дан 180$-ға ӛседі деп кҥтілуде. Амбулаториялық дәрі-
дәрмекпен қамтамасыз ету тапшылығы толығымен жойылады, АЖҚ мҧқтаж
адамдардың топтық санаттары арттырылады, сондай-ақ кең таралған аурулар
ҥшін қажетті дәрі дәрмектер тізімімен толықтырылатын болады.
Сонымен қатар, МЕДИЦИНАЛЫҚ ҚЫЗМЕТ КӚРСЕТУ КӚЛЕМІН
КЕҢЕЙТУ ЖОСПАРЛАНЫП ОТЫР, ол жаңа қызмет кӛрсетушілер тарту
арқылы, кезек санын азайтады.
Бҧл жерде негізгі сәттердің бірі, 2018 жылдың тарифіне амотризацияны
қосу жоспарлануда, бҧл жеке медициналық жеткізушілер ҥшін және
медициналық қызмет кӛрсету сапасын қамтамасыз ету ҥшін БӘСЕКЕГЕ
ҚАБІЛЕТТІ ОРТАНЫ ТУРАЛАУ ҤШІН ҚАЖЕТ.
КҤТІЛЕТІН НӘТИЖЕЛЕР:
қызметтің тиімділігіне сәйкес қаржыландырудың тҧрақтылығы;
жаңа корпоративтік басқару және басқаруды іске асыруға
ынталандыру;
еңбек ақы тӛлеу жҥйесін жетілдіру: бәсекеге қабілетті жалақы алу
мҥмкіндігі;
жаңа медициналық технологияларды енгізу. Соңғы нәтижеге баса
назар аудару;
Негізгі қҧралдардың уақтылы жаңаруы;
Ақпараттық технологияларды дамыту.